Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami –

zajęcia indywidualne z terapeutą

 

Zajęcia terapeutyczne indywidualne przeznaczone są dla uczniów posiadających orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.

Celem tych zajęć jest wyrównanie defektów rozwojowych poprzez odpowiednie oddziaływanie wychowawcze oraz kształtowanie akceptowanych społecznie postaw, a także uzupełnienie luk w przyswojonym przez dziecko materiale nauczania.

Stosowane metody, formy i środki dydaktyczne są dostosowane do indywidualnych możliwości i potrzeb psychofizycznych uczniów. Na zajęciach wykorzystywane są nowoczesne technologie.

Anetta Sobiegraj

 

Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami –

zajęcia grupowe z terapeutą

Na zajęciach grupowych z terapeutą uczniowie nawiązywali przyjazny kontakt ze sobą oraz prowadzącym. Uczyli się wzajemnego poszanowania swoich poglądów i wyrażanych opinii. Wykonywali zadania umożliwiające doskonalenie podstawowych umiejętności poprawnego czytania, czytania ze zrozumieniem, pisania z zastosowaniem zasad ortograficznych oraz sprawności matematycznej. Ćwiczone były funkcje zaburzone oraz doskonalone funkcje niezaburzone. W trakcie zajęć następowało wyrównywanie deficytów spowodowanych wadami rozwojowymi i zaniedbaniami środowiska domowego. Aby zajęcia odniosły zamierzony skutek posługiwano się specjalistycznym sprzętem oraz oprogramowaniem do wspomagania rozwoju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W trakcie realizacji zadań nauczyciel terapeuta zwracał uwagę na zachowanie równości szans, przeprowadzając pogadanki na temat postawy szacunku dla odmienności i różnic.

Renata Nowak

 

Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami –

zajęcia indywidualne z doradcą edukacyjno-zawodowym

 

Zajęcia odbywają się indywidualnie w wymiarze dwóch godzin lekcyjnych. Ich celem jest zapoznanie uczniów z wybranymi zawodami, kształtowanie pozytywnej i proaktywnej postawy uczniów wobec pracy i edukacji, poznawanie własnych możliwości oraz stwarzanie sytuacji edukacyjnych i wychowawczych sprzyjających poznawaniu i rozwijaniu zdolności, zainteresowań oraz pasji.

Andrzej Sobiegraj

 

Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami - zajęcia z logopedą

 

Zajęcia logopedyczne indywidualne przeznaczone są dla uczniów z wadami wymowy.  

Prowadzenie zajęć rozpoczęto od dokonania diagnozy logopedycznej posługując się kwestionariuszem opracowanym na podstawie Kwestionariusza Badania Mowy G. Demel.

Pracę nad korektą wad wymowy rozpoczęto od ćwiczeń usprawniających narządy artykulacyjne oraz  ćwiczeń oddechowych do których wykorzystuje się pomoce zakupione w ramach projektu. Prowadzono również ćwiczenia słuchu fonemowego poprzez zabawy dźwiękonaśladowcze, różnicowanie głosek w nagłosie. Wprowadzono zadania z zakresu terapii pedagogicznej dotyczące głównie usprawnienia motoryki poprzez ćwiczenia manualne.

Stosowane metody, formy i środki dydaktyczne są dostosowane do indywidualnych możliwości i potrzeb psychofizycznych uczniów. Na zajęciach wykorzystywane są nowoczesne technologie.

 

Urszula Pasternak