Zajęcia laboratoryjne z przyrody.
W ramach projektu unijnego „ Razem możemy więcej” prowadzone są zajęcia laboratoryjne z przyrody ( w dwóch grupach: dla uczniów klas IV –VII). Uczestnikami zajęć są uczniowie chcący poszerzyć swoją wiedzę, zainteresowani zagadnieniami przyrodniczymi. Zajęcia mają charakter eksperymentalny, przybliżają uczniom proste metody badawcze, a treści programowe dotyczą zagadnień z biologii, fizyki, chemii. Celem zajęć jest kształcenie umiejętności planowania, przeprowadzania obserwacji, doświadczeń i ich dokumentowanie, posługiwanie się sprzętem laboratoryjnym, umiejętność korzystania z przyrządów obserwacyjnych, poszerzenie wiedzy z wybranych działów tematycznych.
Zastosowane formy pracy to grupowa i indywidualna natomiast metody pracy: badawcze, ćwiczeniowe, obserwacyjne, słowne. Zajęcia odbywają się z wykorzystaniem różnorodnych i ciekawych środków dydaktycznych oraz przy użyciu tablicy interaktywnej.
Ewa Ćwiek
Zajęcia matematyczne i informatyczne.
Nauczanie oparte na zasadzie eksperymentu jest skierowane do uczniów klas 4-8 chcących rozwijać swoje zainteresowania matematyczne i informatyczne. Zajęcia prowadzi nauczycielka matematyki i informatyki Magdalena Ozóg. Celem zajęć jest popularyzowanie matematyki i informatyki wśród uczniów, wyposażenie ich w umiejętność wykorzystania wiedzy matematycznej i informatycznej w rozwiązywaniu problemów, rozwijanie wyobraźni, myślenia abstrakcyjnego i logicznego rozumowania, kształtowanie umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy w sytuacjach praktycznych, zachęcenie uczniów do wykorzystywania szerokiego wachlarza narzędzi multimedialnych i informatycznych do planowania i rozwijania swoich zainteresowań oraz nauki, jak również ukierunkowanie ich na korzystanie z wartościowych źródeł danych oraz przetwarzania informacji pochodzących z różnych źródeł. Zajęcia prowadzone są w nowoczesnej i atrakcyjnej formie, m.in. z wykorzystaniem interaktywnych pomocy dydaktycznych, tablicy interaktywnej oraz laptopów. Uczniowie rozwijają swoje zainteresowania w oparciu o metody zadaniowe, problemowe, czynnościowe, uczenie się przez działanie, doświadczenie i komunikowanie, metody gier i zabaw dydaktycznych oraz grywalizacji. Uczniowie będą poznawać elementy programowania w różnych środowiskach z wykorzystaniem bezpłatnych narzędzi i platform e-learningowych. Zajęcia odbywają się zarówno w formie indywidualnej – każdy przy swoim laptopie czy kartą pracy, w parach oraz w grupach kilkuosobowych.
Magdalena Ozóg