Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Polak ma essę! 2”   zakończony        

 

 

           W roku szkolnym 2024/2025  klasa 5 c wraz z wychowawcą realizowała  na lekcjach języka polskiego i w czasie zajęć  z wychowawcą innowację pedagogiczną „Kreatywnie – efektywnie” w oparciu o  Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Polak ma essę! 2”.  Głównym  założeniem tego przedsięwzięcia  było utrwalenie zdobytej  przez uczniów wiedzy oraz nabywanie nowych umiejętności poprzez zabawę i integrację, tworzenie przez nauczyciela warunków do twórczej aktywności dzieci w procesie zabawy, pomoc w rozwijaniu naturalnej kreatywności dzieci,  a także nauki poprzez zabawę, dodatkowo doskonalenie umiejętności swobodnej wypowiedzi, w tym naturalnego wyrażania odczuć.

Zrealizowane zadania

 

1.    Umieszczenie Szkoły Podstawowej im. Stefana Żeromskiego w Chmielniku na mapie  projektu.

2.    Sortownia ortograficzna.

3.    Bohaterskie leporello.

4.    Challenge czytelniczy.

5.    Facebogowie.

6.    Skarpetki nie do pary, czyli włączenie się w obchody Dnia Kolorowej Skarpetki – Światowego Dnia Osób z zespołem Downa.

7.    Lapbook  „W pustyni i w puszczy”.

8.    Latin aenigmata schola.

         

          Na zakończenie projektu wszyscy uczniowie otrzymali certyfikaty.  Nauczyciel opiekun na stronie głównej projektu „Polak ma essę! 2” wypełnił ankietę ewaluacyjną dotyczącą zrealizowanego przedsięwzięcia. Ewaluacja  przedsięwzięcia została przeprowadzona wśród uczniów na zakończenie każdych zajęć realizowanych w ramach projektu  oraz w formie ankiety przeprowadzonej na jego zakończenie. Odbyła się prezentacja prac zrealizowanych podczas zajęć projektowych w bibliotece szkolnej oraz w  czasie Pikniku Rodzinnego 25.05.2025 r.  Relacja fotograficzna oraz pisemna  dotycząca wykonanych  prac i materiałów została opublikowana na stronie internetowej szkoły oraz na stronie facebook projektu. Wybrani uczniowie, pracując na zajęciach projektowych, przygotowywali się również do udziału w konkursach: ortograficznym i czytelniczym w ramach  „Stypendiady Polonistycznej” i w Tygodniu Kultury Języka.

          Wyniki  ewaluacji pokazały, że zajęcia były atrakcyjną formą nauki dla uczniów. Bardzo chętnie brali w nich udział, dzielili się swoją wiedzą i pomysłami, wspierali siebie nawzajem oraz uczyli się od siebie, chętnie dyskutowali na tematy poruszane na zajęciach. Mieli możliwość podejmowania samodzielnych decyzji oraz weryfikowania swoich działań. Podczas zajęć panowała przyjazna atmosfera.

           

                                                                                                        Anna Waga